OSTRZEŻENIE METEOROLOGICZNE NR 44 - Silny wiatr Informacja w sprawie pobytu w Polsce osób uciekających z Ukrainy Інформація щодо перебування в Польщі осіб, які втікають з України Information on the stay in Poland of persons fleeing from Ukraine X

Dzień numeru 112 - Aktualności - Świętokrzyski Urząd Wojewódzki w Kielcach

www.kielce.uw.gov.pl

Aktualności

Aktualnie znajdujesz się na:
11.02.2016

Dzień numeru 112

Z okazji obchodów Europejskiego Dnia Numeru Alarmowego 112, wojewoda Agata Wojtyszek spotkała się z operatorami Centrum Powiadamiania Ratunkowego, którym podziękowała za odpowiedzialną i profesjonalnie wykonywaną pracę.

– Przekazuję najserdeczniejsze życzenia całemu zespołowi centrum, który pracuje w systemie ciągłym dla dobra mieszkańców województwa świętokrzyskiego, ale również, w przypadkach szczególnych, na rzecz mieszkańców innych regionów. Dziękuję za niezwykle trudną i ważną pracę. Życzę siły do wykonywania tych  odpowiedzialnych zadań i satysfakcji z niesionej pomocy –mówiła wojewoda.

Podczas konferencji prasowej wojewoda przypomniała o możliwościach wykorzystywania numeru alarmowego w sytuacjach zagrożenia. Podsumowana została także dotychczasowa działalność Centrum Powiadamiania Ratunkowego, mieszczącego się w gmachu urzędu wojewódzkiego. Od października 2013 r. CPR obsługuje zgłoszenia alarmowe kierowane na numer 112 z terenu całego województwa. Centrum współdziała z policją, strażą pożarną oraz pogotowiem ratunkowym, współpracuje również z tzw. służbami pomocniczymi, m.in. strażami miejskimi i gminnymi, pogotowiem gazowym i energetycznym, Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie czy Centrum Interwencji Kryzysowej. – Cieszę się, że świadomość istnienia numeru alarmowego 112 jest dosyć duża, zważywszy uwagę na fakt, że CPR ma swój początek w 2012 roku. Jestem dumna, że również dzieci potrafią właściwie użyć tego połączenia do zgłoszenia zagrożenia zdrowia czy życia. Dołożymy wszelkich starań, aby promować ideę numeru alarmowego 112 i jednocześnie będziemy starali się, przez różne działania wyeliminować zgłoszenia nieuzasadnione – dodała Agata Wojtyszek.

Jak wyjaśnił Jarosław Wojtylak, kierownik Centrum Powiadamiania Ratunkowego, średnio na jednej dwunastogodzinnej zmianie dyżuruje 6 lub 7 operatorów, a w ciągu miesiąca odbieranych jest ok. 30 tys. zgłoszeń. Do odpowiednich służb przekazywanych jest ok. 25 % z nich, pozostałe prawie 75 % to, niestety, zgłoszenia fałszywe (np. głuche lub informacyjne), które szybko zostają eliminowane bez angażowania policji czy straży. Operatorzy mają możliwość ustalenia lokalizacji dzwoniącego na numer alarmowy 112, jak również wizualizacji na mapie miejsca, z którego nawiązano połączenie.  Centrum zapewnia obsługę zgłoszeń w językach: angielskim, francuskim, rosyjskim, niemieckim i ukraińskim. W przypadku konieczności obsługi zgłoszenia w innym języku możliwe jest przełączenie do innego centrum na terenie kraju, w którym dyżur pełni operator znający określony język.

W holu głównym urzędu wojewódzkiego uruchomione zostało specjalne stoisko informacyjne, gdzie promowano ideę korzystania z numeru alarmowego 112.

  • Dzień Europejskiego Numeru Alarmowego 112
  • Dzień Europejskiego Numeru Alarmowego 112
  • Dzień Europejskiego Numeru Alarmowego 112
  • Dzień Europejskiego Numeru Alarmowego 112
  • Dzień Europejskiego Numeru Alarmowego 112
  • Dzień Europejskiego Numeru Alarmowego 112