25.10.2017
O płatnościach bezgotówkowych w urzędzie
Wojewoda Agata Wojtyszek otworzyła spotkanie poświęcone prezentacji Programu upowszechniania płatności bezgotówkowych w jednostkach administracji publicznej. Organizatorami konferencji było Ministerstwo Rozwoju oraz Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A.
Program został uruchomiony w kwietniu br., jego celem jest umożliwienie przyjmowania opłat związanych z czynnościami urzędowymi w terminalach płatniczych POS i przez usługę WebPOS Paybynet. Program skierowany jest do urzędów miast i gmin oraz starostw powiatowych, urzędów wojewódzkich i marszałkowskich.
Podczas dyskusji rozmawiano o płatnościach bezgotówkowych jako istotnym elemenci rozwoju gospodarki i nowoczesnej administracji publicznej, akceptacji płatności bezgotówkowych w terminalach POS – jak działa terminal, jakie są rodzaje kart, oraz płatnościach mobilnych z wykorzystaniem WebPOS Paybynet. Omówiono przykłady wdrożenia systemu Paybynet w urzędach.
W spotkaniu wziął także udział wicewojewoda Andrzej Bętkowski.