INFORMACJA O NIEBEZPIECZNYM ZJAWISKU Nr I:15 - wezbranie z przekroczeniem stanów ostrzegawczych Ważna informacja: zmiana trybu pracy ŚUW X

Obradował zespół zarządzania kryzysowego - Aktualności - Świętokrzyski Urząd Wojewódzki w Kielcach

www.kielce.uw.gov.pl

Aktualności

Aktualnie znajdujesz się na:
23.05.2019

Obradował zespół zarządzania kryzysowego

W związku z zagrożeniem bezpieczeństwa spowodowanym intensywnymi opadami deszczu w regionie świętokrzyskim, odbyło się posiedzenie Wojewódzkiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego. Obradom przewodniczyła wojewoda Agata Wojtyszek.

W naradzie w urzędzie wojewódzkim uczestniczyli m.in. przedstawiciele samorządów powiatów buskiego, kazimierskiego i staszowskiego, gdzie ulewne deszcze spowodowały największe szkody. Jak podkreśliła wojewoda, sytuacja w regionie jest na bieżąco monitorowana, służby zajmują się bieżącym usuwaniem szkód i zabezpieczaniem zagrożonych terenów, pracują już także komisje wstępnie szacujące straty w gminach dotkniętych żywiołem. – Jesteśmy przygotowani także na użycie wojska, gdy zaistnieje taka potrzeba. Żołnierze Wojsk Obrony Terytorialnej są w gotowości, by wspomóc działania straży pożarnej – mówiła wojewoda.

- Na terenie trzech najbardziej poszkodowanych powiatów straż pożarna uczestniczyła dotychczas w 257 interwencjach. W wyniku opadów deszczu podtopione zostały 203 budynki mieszkalne. Strażacy interweniowali również 25 razy w zdarzeniach związanych z podtopieniami dróg, a 15 interwencji dotyczyło powalonych drzew. W tych działaniach brało udział 425 zastępów państwowej oraz ochotniczych straży pożarnych i blisko 1900 ratowników – poinformował st. bryg. Robert Sabat, zastępca komendanta wojewódzkiego PSP w Kielcach.

Wojewoda Agata Wojtyszek odwiedziła powiat kazimierski, gdzie zapoznała się z bieżącą sytuacją.

22 maja wojewoda Agata Wojtyszek wraz z ministrem Mariuszem Błaszczakiem wzięła udział w odprawie służb podległych MON, dotyczącej koordynacji działań wojska na terenach dotkniętych powodzią - szczegóły na portalu FB Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego..