Elektroniczny nadzór nad aktami prawnymi
W Świętokrzyskim Urzędzie Wojewódzkim została uruchomiona platforma e-Nadzór. To ułatwienie dla samorządów, które przekazują wojewodzie teksty podejmowanych aktów prawnych.
Dotychczas dokumenty były przesyłane do urzędu pocztą tradycyjną, za pomocą e-mail oraz ePUAP. Teraz, dzięki wprowadzonemu systemowi informatycznemu, nadzór wojewody nad jednostkami samorządu będzie mógł się odbywać w całości elektronicznie.
Platforma e-Nadzór to przede wszystkim uproszczenie obsługi wysyłki aktów prawnych, których liczba jest duża. W ubiegłym roku świętokrzyskie samorządy przekazały do urzędu wojewódzkiego około 7 tysięcy uchwał. Elektroniczny system to także oszczędność czasu oraz ograniczenie ryzyka wystąpienia błędów technicznych istotnych dla ważności aktu prawnego.
Nowe rozwiązanie pozwoli ułatwić proces przekazywania dokumentów. Samorządy będą mogły wysyłać je również dotychczasowym sposobem.
Nadzór nad działalnością jednostek samorządu terytorialnego pod względem legalności jest jednym z zadań wojewody.