OSTRZEŻENIE METEOROLOGICZNE NR 44 - Silny wiatr Informacja w sprawie pobytu w Polsce osób uciekających z Ukrainy Інформація щодо перебування в Польщі осіб, які втікають з України Information on the stay in Poland of persons fleeing from Ukraine X

Konkurs wojewody - Aktualności - Świętokrzyski Urząd Wojewódzki w Kielcach

www.kielce.uw.gov.pl

Aktualności

Aktualnie znajdujesz się na:

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.
20.03.2015

Konkurs wojewody

Finałowy przegląd filmów w ramach konkursu „Bezpieczeństwo a TY” odbył się w Kieleckim Domu Kultury. Zwycięskim okazał się spot zrealizowany przez Macieja Kwietniewskiego z Zespołu Szkół im. Stanisława Staszica ze Staszowa.

Laureaci zostali wyłonieni z zakwalifikowanych do finałowego etapu przez jury 14 filmów, a o końcowym miejscu decydowała łączna liczba punktów uzyskanych w głosowaniu publiczności oraz komisji konkursowej. I tak oprócz zdobywcy pierwszego lauru uhonorowano także spoty autorstwa Aleksandry Bronisz i Bartłomieja Wawrzeńczyka z Niepublicznego Technikum ZDZ w Kielcach oraz Agaty Ryskiej, Aleksandry Wysockiej i Bartłomieja Zapały., którzy zajęli odpowiednio drugą i trzecią pozycję.

Filmy, wraz z publicznością i komisją konkursową, obejrzał również wicewojewoda Paweł Olszak.

- Gratuluję wszystkim uczestnikom konkursu, w szczególności laureatom, pomysłowości i zaproponowanych rozwiązań multimedialnych. Dziękuję Wam, że przyłączacie się do promocji bezpiecznych zachowań w życiu codziennym. Dajecie dobry przykład swoim przyjaciołom, znajomym, sąsiadom – mówił do gości.

Przeznaczony dla młodzieży szkół ponadgimnazjalnych naszego regionu konkurs polegał zrealizowaniu materiału multimedialnego o charakterze krótkiego filmu profilaktycznego dotyczącego zagrożeń związanych z uzależnieniami, cyberprzemocą, przemocą fizyczną, agresją i wandalizmem, bezpieczeństwem w ruchu drogowym i miejscach publicznych. Zmagania uczestników podzielono na dwa etapy. W pierwszym brały udział wszystkie zgłoszenia, z których jury wyłoniło 14 finałowych prac zaprezentowanych przed publicznością. Końcowym akcentem było ustalenie kolejności trzech pierwszych spotów na podstawie oceny publiczności i jury. Kryterium wyboru był przede wszystkim walor edukacyjny i profilaktyczny przekazu, połączony z wartościami artystycznymi i techniką wykonania.

Celem konkursu było promowanie zdrowego stylu życia, wolnego od nałogów, kształtowanie postaw odpowiedzialności za własne życie, a także zapobieganie podejmowaniu zachowań ryzykownych wśród młodzieży, związanych z niewłaściwym korzystaniem z Internetu i urządzeń elektronicznych.