Ostrzeżenie hydrologiczne Nr: 139 - gwałtowne wzrosty stanów wody [Pilica do Zb. Sulejów] Ostrzeżenie hydrologiczne Nr: 121 - gwałtowne wzrosty stanów wody [zlewnia Nidy, Czarnej (Staszowskiej), Koprzywianki oraz Kamiennej] Informacja w sprawie pobytu w Polsce osób uciekających z Ukrainy Інформація щодо перебування в Польщі осіб, які втікають з України Information on the stay in Poland of persons fleeing from Ukraine X

Oświadczenia majątkowe samorządowców po wyborach - Komunikaty - Świętokrzyski Urząd Wojewódzki w Kielcach

www.kielce.uw.gov.pl

Komunikaty

Aktualnie znajdujesz się na:

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Oświadczenia majątkowe samorządowców po wyborach

Zgodnie z przepisami ustaw o samorządach: gminnym, powiatowym oraz województwa - na radnych rad gmin, rad miejskich, rad powiatów i radnych sejmiku oraz wójtach, burmistrzach, prezydentach i starostach, marszałku a także członkach zarządów powiatów i województwa - spoczywa obowiązek złożenia oświadczeń majątkowych. Radni, wójt, burmistrz, prezydent oświadczenia składają w terminie 30 dni od dnia złożenia ślubowania, pozostałe osoby od dnia wyboru.
Do pierwszych oświadczeń majątkowych radni mają również obowiązek dołączyć informację o sposobie i terminie zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem majątku gminy, z której uzyskali mandat. Natomiast wójt, burmistrz, prezydent, starosta i marszałek dołączają informację o zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej - jeżeli taką działalność prowadzili przed dniem wyboru. Oświadczenia majątkowe są składane w dwóch egzemplarzach, i tak: radni składają oświadczenia majątkowe przewodniczącym rad; natomiast wójt, burmistrz, prezydent, starosta marszałek, przewodniczący rad - oświadczenia składają Wojewodzie.
Niedotrzymanie terminu, o którym wyżej mowa, skutkuje poważnymi sankcjami prawnymi, określonymi w ustawach samorządowych.
Ponadto przypomina się, że na podstawie ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne /t.j. Dz.U. z 2006r. Nr 216, poz. 1584/, osoby określone w art. 12 ust.7 tej ustawy, zobowiązane są złożyć w ciągu 30 dni od dnia ślubowania lub wyboru informację do Rejestru Korzyści, który prowadzi Komisarz Wyborczy w imieniu Państwowej Komisji Wyborczej.