Informacja w sprawie pobytu w Polsce osób uciekających z Ukrainy Інформація щодо перебування в Польщі осіб, які втікають з України Information on the stay in Poland of persons fleeing from Ukraine X

"Nie daję, nie biorę łapówek" - Aktualności - Świętokrzyski Urząd Wojewódzki w Kielcach

www.kielce.uw.gov.pl

Aktualności

Aktualnie znajdujesz się na:

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

"Nie daję, nie biorę łapówek"

"Nie daję, nie biorę łapówek" - naklejki o takiej treści umieszczone zostały w Świętokrzyskim Urzędzie Wojewódzkim.

"Nie daję, nie biorę łapówek" - naklejki o takiej treści umieszczone zostały w Świętokrzyskim Urzędzie Wojewódzkim.
Jesteśmy pierwszym w Polsce urzędem wojewódzkim, który przyłączył się do akcji. Naklejki są także w Urzędzie Miasta w Warszawie. Wojewoda Grzegorz Banaś naklejkę umieścił przy ekranie komputera. Naklejka znalazła się także w widocznym miejscu w gabinecie wicewojewody Lecha Janiszewskiego.
Pomysłodawcą ogólnopolskiej kampanii społecznej NIE DAJĘ NIE BIORĘ ŁAPÓWEK jest Ruch Normalne Państwo, który działa na rzecz Rzeczypospolitej, państwa przemyślanego, taniego i sprawnego. Przeciwstawia się przejawom korupcji, demagogii i psuciu Państwa. W szeregach skupia prawników, inżynierów, marketingowców, przedsiębiorców, ekonomistów, architektów, grafików, finansistów, lekarzy i wielu innych wykształconych Polaków.
- Popieramy tą akcję, ale jako urząd podejmujemy także szereg innych działań uświadamiających, że przejawy korupcji należy zwalczać wyeliminować z życia społecznego - twierdzi Grzegorz Banaś, wojewoda świętokrzyski.
Oto niektóre z działań prowadzonych w urzędzie wojewódzkim:
- Szkolenia dotyczące zagadnień związanych z korupcją organizowane przez Biuro Dyrektora Generalnego.
- Przedstawiciel wojewody uczestniczy w pracach zespołu do spraw kontrolowania wydawania funduszy unijnych.
- W urzędzie dostępny jest kodeks etyczny służby cywilnej (jest to dokument, zbiór praw i wskazań, jak etycznie postępować, przygotowany przez urzędników służby cywilnej).
- Procedury związane z zarządzaniem jakością charakteryzują się przejrzystością, są dostępne dla opinii publicznej.
- W Biuletynie Informacji Publicznej są zamieszczone informacje dotyczące działalności urzędu.
- Ogłoszenia o wolnych stanowiskach pracy są jawne, drukowane w Biuletynie Służby Cywilnej, na stronach internetowych służby cywilnej i w gablotach w urzędzie.
- Istnieje system oceny pracowników.
- Organizowane są szkolenia dotyczące etyki w życiu publicznym.
- Zapoznaliśmy wszystkich pracowników z dokumentem "Obywatelska Karta Antykorupcyjna" - dostępny dla każdego zatrudnionego w urzędzie.
- Każdy z pracowników rozpoczynających pracę w ŚUW jest przeszkolony z zakresu etyki urzędniczej w ramach odbywanej służby przygotowawczej.
- Opracowaliśmy "Standardy Obsługi Klientów", gdzie jako jedną z podstawowych zasad wymieniliśmy zasadę przejrzystości działania.
- We wdrożonym "Regulaminie motywowania pracowników ŚUW" jednym z warunków wyróżniania pracowników jest ocena ich postawy etycznej.
-Funkcjonuje system zarządzania ryzykiem w Urzędzie (w tym również identyfikowanie, monitorowanie, zapobieganie ryzykom korupcyjnym).