Komunikat Oddziału Paszportów i Migracji ŚUW
W związku z wdrożeniem nowego systemu informatycznego Rejestru Dokumentów Paszportowych (RDP), w okresie przygotowawczym w dniach od 8 listopada 2022 r. (wtorek ) do 10 listopada 2022 r. (czwartek) nie będzie możliwości składania wniosków o paszporty oraz nie będzie także możliwy odbiór gotowych paszportów.
Prosimy o wyrozumiałość i uwzględnienie powyższej informacji przy planowaniu złożenia wniosku o nowy paszport oraz odbioru gotowego paszportu.
Jednocześnie uprzejmie informujemy, że wraz z wdrożeniem nowego systemu obywatele będą korzystać z uproszczonej procedury wnioskowania o paszport:
• nie będzie już konieczności wypełniania papierowych wniosków przez obywatela - wniosek będzie generowany w systemie przez urzędnika, a następnie podpisywany przez wnioskodawcę na urządzeniu służącym do pobierania podpisu;
• nastąpi uruchomienie dodatkowych usług dla obywatela, tj. weryfikacja ważności paszportu, sprawdzenie, jakie dane są przetwarzane w rejestrze. Obywatel ponadto będzie miał możliwość otrzymywania powiadomienia, np. o zbliżającym się terminie utraty ważności paszportu;
• będzie istniało więcej dostępnych form, w jakich będzie możliwe zgłoszenie utraty paszportu – oprócz formy osobistej, utratę paszportu będzie można zgłosić samodzielnie, tj. przez e-puap lub e-usługę (dzięki której zgłoszenie będzie automatycznie generowało unieważnienie utraconego paszportu zapobiegając tym samym nieuprawnionemu użyciu).
Rekomendujemy formę zapisów celem złożenia poprzez kalendarz internetowy, pozwoli ona na sprawne załatwienie złożenia wniosku o nowy dokument paszportowy.
Wprowadzane zmiany nie mają wpływu dla posiadanych dokumentów paszportowych.