Urząd spełnia normy
O przedłużenie certyfikatu zarządzania jakością w Świętokrzyskim Urzędzie Wojewódzkim oraz rozszerzenie jego zakresu o działania antykorupcyjne będą wnioskować auditorzy zewnętrzni, którzy kontrolowali urząd w połowie listopada.
Audit mający na celu odnowienie certyfikatu otrzymanego przez ŚUW 3 lata temu, potwierdzającego zgodność wdrożonego w urzędzie Systemu Zarządzania Jakością z normą PN:EN ISO 9001:2001 odbył się w dniach od 14 do 16 listopada. Auditorzy badali czy System Zarządzania Jakością spełnia wszystkie wymagania w/w normy oraz czy jest stale doskonalony i pozwala kierownictwu na skuteczne zarządzanie urzędem. W tym roku auditem objęto również wymagania dodatkowe dotyczące wprowadzonych w ŚUW działań w zakresie profilaktyki antykorupcyjnej, bowiem urząd rozszerzył zakres Systemu Zarządzania Jakością. - Jako jeden z pierwszych urzędów w kraju chcemy certyfikować System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym. Dlatego badaniu poddaliśmy podejmowane przez nas w ostatnim roku działania w ramach programu "Zero tolerancji dla korupcji w Świętokrzyskim Urzędzie Wojewódzkim w Kielcach". W ramach tego programu opracowaliśmy Politykę i Strategię Antykorupcyjną, system szacowania ryzyka korupcyjnego oraz zorganizowaliśmy szereg szkoleń i warsztatów dla pracowników - mówi Joanna Wiśniewska-Martynowicz, zastępca dyrektora Wydziału Nadzoru i Kontroli ŚUW. Podczas spotkania kończącego kontrole, w którym udział wziął również wicewojewoda Lech Janiszewski, auditorzy poinformowali, że Świętokrzyski Urząd Wojewódzki spełnił wszystkie wymogi normy oraz wymagań Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym. Tym samym auditorzy wnioskować będą o przedłużenie certyfikatu dla urzędu na kolejne 3 lata oraz rozszerzenie jego zakresu o potwierdzenie spełniania wymagań co do działań antykorupcyjnych.
Przypominamy, że Świętokrzyski Urząd Wojewódzki po raz pierwszy otrzymał certyfikat w listopadzie 2001r. jako pierwszy urząd administracji rządowej w kraju.