Patronat honorowy wojewody: krok po kroku
Patronat wojewody jest wyróżnieniem istotnego dla regionu świętokrzyskiego przedsięwzięcia, mającego znaczenie dla rozwoju i promocji województwa, korzystnego dla społeczności lokalnych czy popularyzującego dziedzictwo historyczne i kulturowe.
Jak uzyskać patronat? Przypominamy najważniejsze zasady.
Formalności: wymagane dokumenty
Zaczynamy od złożenia dokumentów, które można przesłać do urzędu pocztą tradycyjną, drogą elektroniczną lub złożyć osobiście. Dwa są najważniejsze: to adresowane do wojewody pismo przewodnie oraz wniosek o patronat na obowiązującym formularzu.
Wniosek o patronat
Prosimy o dokładne wypełnienie wniosku oraz jego podpisanie. Niezbędne jest dokładne uzasadnienie – dlaczego staramy się o przyznanie patronatu i jakie będą efekty organizowanego wydarzenia. Do wniosku prosimy ponadto dołączyć program lub regulamin przedsięwzięcia.
Procedura i terminy
Po analizie złożonych dokumentów ostateczną decyzję o przyznaniu lub nieprzyznaniu patronatu honorowego podejmuje wojewoda. Odpowiedź staramy się przesłać wnioskodawcy niezwłocznie.
Z uwagi na procedurę prośbę o patronat prosimy kierować nie później niż 30 dni przed planowanym
rozpoczęciem przedsięwzięcia. Wniosek złożony po tym terminie może pozostać bez rozpatrzenia.
Pamiętajmy, że w przypadku wydarzeń cyklicznych o patronat należy występować każdorazowo.
Ważne! Informacją o przyznanym patronacie można się posługiwać dopiero po otrzymaniu odpowiedzi z urzędu wojewódzkiego.
Zachęcamy do dokładnego zapoznania się z regulaminem przyznawania honorowego patronatu Wojewody Świętokrzyskiego. Wraz z formularzem wniosku można go pobrać z naszej strony internetowej www.kielce.uw.gov.pl
Gdzie można złożyć dokumenty
Świętokrzyski Urząd Wojewódzki
al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce
www.kielce.uw.gov.pl
e-mail: wojewoda@kielce.uw.gov.pl
tel. 41 342 12 32
Regulamin i wniosek
https://www.kielce.uw.gov.pl/pl/urzad/wojewoda/patronaty-wojewody/4,Patronaty-Wojewody.html