OSTRZEŻENIE METEOROLOGICZNE NR 63 - Silny wiatr Informacja w sprawie pobytu w Polsce osób uciekających z Ukrainy Інформація щодо перебування в Польщі осіб, які втікають з України Information on the stay in Poland of persons fleeing from Ukraine X

„Nie bądź jeleń, weź paragon” - Aktualności - Świętokrzyski Urząd Wojewódzki w Kielcach

www.kielce.uw.gov.pl

Aktualności

Aktualnie znajdujesz się na:

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

„Nie bądź jeleń, weź paragon”

Kontrole punktów handlowych, usługowych, gastronomicznych i rozrywkowych w miejscach atrakcyjnych turystycznie – tak będzie wyglądała kolejna edycja akcji Ministerstwa Finansów „Weź paragon”.

Kontrole punktów handlowych, usługowych, gastronomicznych i rozrywkowych w miejscach atrakcyjnych turystycznie – tak będzie wyglądała kolejna edycja akcji Ministerstwa Finansów „Weź paragon”.

Od 16 stycznia Inspektorzy Urzędu Kontroli Skarbowej w Kielcach oraz pracownicy świętokrzyskich Urzędów Skarbowych będą przeprowadzali kontrole, które mają znacznie ograniczyć szarą strefę oraz nieuczciwą konkurencję. Tegoroczna kampania informacyjna, organizowana pod hasłem „Nie bądź jeleń, weź paragon”, obejmie cały kraj ze szczególnym uwzględnieniem miejscowości turystycznych. - W wyniku ubiegłorocznej akcji „Weź paragon” okazało się, że skontrolowani przedsiębiorcy w trzecim kwartale 2011 roku wpłacili aż o ponad 20% więcej podatków niż w analogicznym okresie zeszłego roku. W przypadku przedsiębiorców, u których nie zagościły kontrole wzrost wpłat z tytułu podatków wyniósł tylko około 5%. Z danych zebranych tylko w jednym z województw za pojedynczy kwartał roku wynika, że te dodatkowe 20% wpływów podatkowych u skontrolowanych przedsiębiorców to ponad 15 milionów złotych. A kontrolowany był tylko co pięćdziesiąty punkt handlowy – wyjaśnia zasadność akcji wiceminister finansów, generalny inspektor kontroli skarbowej Andrzej Parafianowicz.
Wydanie paragonu jest obowiązkiem każdego sprzedawcy, niezależnie od tego, czy robimy zakupy w sklepie, na bazarze, na stoisku z pamiątkami czy przez Internet. Dotyczy to również wszelkiego rodzaju usług. Należy pamiętać, że tylko paragon jest dowodem na zawarcie transakcji i stanowi podstawę do ewentualnej reklamacji. Co zrobić, gdy nie otrzymaliśmy paragonu? Jak informuje Ministerstwo Finansów, powinniśmy to zgłosić do urzędu kontroli skarbowej. Natomiast w przypadku problemów z zakupami czy odrzuconą reklamacją możemy liczyć na bezpłatną pomoc miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów. Poradę prawną można również uzyskać dzwoniąc pod darmowy numer infolinii konsumenckiej 800 007 707.
- Pokusiliśmy się także o sporządzenie pewnej symulacji: o ile więcej pieniędzy mielibyśmy we wspólnym budżecie, gdyby wszyscy przedsiębiorcy byliby tak zdyscyplinowanymi podatnikami, jak ci skontrolowani: 15 mln zł razy 50 razy cztery kwartały razy 16 województw daje astronomiczną kwotę około 50 mld zł dodatkowych dochodów państwa. O tyle więcej mogłoby mieć nasze państwo na poprawę bezpieczeństwa, na utrzymanie szkół, szpitali i straży pożarnych. Kwota ta z naddatkiem wystarczyłaby do wybudowania ponad 3 tysięcy kilometrów autostrad. To mniej więcej tyle ile w ogóle planuje się wybudować w Polsce – dodaje minister.
Ubiegłoroczne kontrole skutkowały ponad 25 tysiącami mandatów na łączną kwotę ponad 6 milionów złotych. Kampania prowadzona jest od 2004 roku, a partnerem akcji jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta.