Zlot SHL-ek
VIII Świętokrzyski Zlot Motocykli SHL i Pojazdów Zabytkowych odbył się w Chęcinach oraz w Parku Etnograficznym w Tokarni. Dwudniowej imprezie, cieszącej się dużym powodzeniem wśród miłośników motoryzacji, patronowała wojewoda.
Na zlot przybyło blisko dwieście pojazdów. Oprócz zabytkowych SHL-ek (z modelami z lat 50. ubiegłego stulecia na czele) nie zabrakło także jednośladów marki WSK, Junak czy WFM. Najstarsze motocykle to NSU z 1932 r. oraz Zundapp z 1943 r. Wśród zabytkowych samochodów sensację wzbudzały polski Fiat 508 z 1938 r. oraz nieco późniejsze MG-TD (z 1952 r.) oraz Warszawa M-20 (rocznik 1958). Na tegoroczną imprezę po raz pierwszy przyjechały zabytkowe wozy strażackie, m.in. Star 26A z 1967 r. należący do Ochotniczej Straży Pożarnej w Piekoszowie. Pojazdy wzięły udział w konkursach elegancji oraz konkursach sprawnościowych, zaprezentowały się także w paradach na ulicach Chęcin oraz w trakcie Motopikniku w skansenie w Tokarni.
Zabytkowe jednoślady oraz automobile rywalizowały ze sobą w „Weteran Moto Biegu” zorganizowanym na podchęcińskich serpentynach. W wyścigu tym wzięły udział 42 załogi - w górskim biegu świetnie spisały się kilkudziesięcioletnie SHL-ki i WFM-ki. Wieczorem w „Niemczówce” zwycięzcom wręczono nagrody, puchary i wieńce, ufundowane m.in. przez wojewodę. Atrakcją zlotu było także spotkanie z udziałem motoryzacyjnych „mistrzów pióra i kierownicy”. Przybyli znani zwycięzcy samochodowych i motocyklowych wyścigów, m.in. Longin Bielak, Andrzej Jóźwicki, Janusz Łata, Andrzej Praczukowski, Ryszard Kopczewski, Włodzimierz Gąsiorek. O dziejach motoryzacji opowiadali z kolei dziennikarze i literaci: Wiesław Mrówczyński, Andrzej Martynkin i Jerzy Kosowski. Główni współorganizatorzy tegorocznego zlotu to kieleckie stowarzyszenie „SHL. Historia i Fakty” oraz Towarzystwo Wiedzy o Dawnych Kulturach w Kielcach.