OSTRZEŻENIE METEOROLOGICZNE NR 67 - Burze Ostrzeżenie hydrologiczne Nr: 137 - gwałtowne wzrosty stanów wody [zlewnia Nidy, Czarnej (Staszowskiej), Koprzywianki oraz Kamiennej] Informacja w sprawie pobytu w Polsce osób uciekających z Ukrainy Інформація щодо перебування в Польщі осіб, які втікають з України Information on the stay in Poland of persons fleeing from Ukraine X

Projekt „Obywatel” – i wszystko jasne! - Aktualności - Świętokrzyski Urząd Wojewódzki w Kielcach

www.kielce.uw.gov.pl

Aktualności

Aktualnie znajdujesz się na:
01.10.2015

Projekt „Obywatel” – i wszystko jasne!

Becikowe, rejestracja samochodu, paszport czy zasiłek chorobowy? Nic prostszego, aby wiedzieć gdzie, kiedy i jakie wnioski złożyć wystarczy skorzystać z portalu obywatel.gov.pl.

Projekt „Obywatel” działa od 31 lipca. Na stronie www.obywatel.gov.pl znajdują się opisy najpopularniejszych usług, które świadczy administracja publiczna dla obywateli. Cechą wyróżniającą stronę jest zrozumiały, prosty język. Obywatele mogą skorzystać z opisu ponad 100 usług oraz 20 usług online.

Wśród kart znajdują się również takie, które przybliżają obywatelom funkcjonowanie wybranych rządowych portali tematycznych. Wreszcie informacje, jak załatwić sprawę w urzędach są dostępne w jednym miejscu. Bez podziału na resorty i właściwości, a według spraw życiowych. Opisy procedur są jak najprostsze, a cechą wyróżniającą stronę jest zrozumiały język opisu.

Na www.obywatel.gov.pl można uzyskać informacje, jak np. wyrobić dowód, paszport, prawo jazdy czy Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego. Ile to kosztuje, jakie dokumenty trzeba wypełnić i gdzie się zgłosić. Struktura strony nie odzwierciedla podziałów resortowych, lecz systematyzuje usługi administracji publicznej według typowych zdarzeń życiowych. Wiarygodność opisów usług została zagwarantowana poprzez współpracę z merytorycznymi pracownikami ministerstw i jednostek podległych. Zespoły redakcyjne kontynuują prace nad kolejnymi kartami usług. Nowo opracowywane karty będą udostępniane opinii publicznej sukcesywnie.

W ramach projektu uruchomiony został także system informacji telefonicznej („Informacja dla obywatela”). To rozwiązanie dla tych, którzy nie korzystają z Internetu. Dzwoniąc pod numery  telefonu Informacji dla Obywatela, dowiemy się, gdzie załatwić swoją sprawę. System działa na poziomie KPRM (infolinia centralna - 222 500 115) oraz sukcesywnie rozwijany jest na poziomie resortowym. System będzie także zbierał informacje o najbardziej skomplikowanych dla obywateli sprawach. Będą oni mogli zgłaszać swoje postulaty oraz opinie na temat administracji rządowej. Informacje te zostaną później analizowane w celu zaproponowania zmian w prawie.