W tym miejscu publikujemy informacje na temat możliwości uzyskania wsparcia technicznego w zakresie poprawności funkcjonowania aplikacji używanych w różnych obszarach zabezpieczenia społecznego.
Centralny System Informatyczny Zabezpieczenia Społecznego (CSIZS)
CSIZS Zmiana platformy zgłoszeń serwisowych - 23/06/2025
Szanowni Państwo,
od 23/06/2025 r. dotychczasowy portal obsługi Helpdesk i zgłoszeń serwisowych Centralnego Systemu Informatycznego Zabezpieczenia Społecznego (CSIZS) zostanie zastąpiony przez system obsługi zgłoszeń JIRA Service Management firmy Atlassian.
W celu rejestracji zgłoszeń konieczna będzie rejestracja konta zgodnie z załączonymi instrukcjami:
HD CSIZS - Instrukcja rejestracji konta w JIRA SOFTIQ Instrukcja obsługi portalu JIRA dla CSIZS
Pozostałe kanały komunikacji pozostają bez zmian i rejestracja zgłoszeń za pomocą e-mail oraz udzielanie konsultacji telefonicznych będzie odbywać się jak dotychczas.
• Telefon: +48 32 323 16 56
• E-mail: empatia@hd.softiq.pl
Korzystanie z systemu pomocy oferowanej przez SOFTIQ dotyczy złoszeń awarii lub zakłóceń poprawności korzystania z funkcjonalności w aplikacjach mających dostęp m.in. do usług:
- CBB (Centralna Baza Beneficjentów) - usługi CBB dostępne są dla obszarów: Pomoc Społeczna (PS), Fundusz Alimentacyjny (FA), Świadczenia Rodzinne (SR), Świadczenia Wychowawcze (SW);
- PESEL (System Rejestrów Państwowych) - usługi PESEL dostępne są dla obszarów: Pomoc Społeczna (PS), Fundusz Alimentacyjny (FA), Świadczenia Rodzinne (SR), Świadczenia Wychowawcze (SW);
- ePodatki (Ministerstwo Finansów) - usługi PESEL dostępne są dla obszarów: Fundusz Alimentacyjny (FA), Świadczenia Rodzinne (SR), Świadczenia Wychowawcze (SW), obecnie nie są dostępne dla obszaru Pomocy Społecznej (PS),
- EKSMOoN (Elektroniczny Krajowy System Monitoringu Orzekania Niepełnosprawności) - usługi EKSMOoN dot. weryfikacji orzeczeń dostępne są dla obszarów: Pomoc Społeczna (PS), Fundusz Alimentacyjny (FA), Świadczenia Rodzinne (SR), Świadczenia Wychowawcze (SW) - dane orzeczeń nie są dostępne w Świadczeniach Wychowawczych (SW);
- CEIDG (Centralna Ewidencja Informacji o Działalności Gospodarczej) - usługi CEIDG dostępne są dla obszarów: Pomoc Społeczna (PS), Fundusz Alimentacyjny (FA), Świadczenia Rodzinne (SR), Świadczenia Wychowawcze (SW);
- KRS (Krajowy Rejestr Sądowy) - usługi KRS dostępne są dla obszarów: Pomoc Społeczna (PS), Fundusz Alimentacyjny (FA), Świadczenia Rodzinne (SR), Świadczenia Wychowawcze (SW);
- PUE ZUS (Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych) - Operacja Zleć Udostępnienie Składek jest dostępna dla obszarów FA, SR, PS i SW
- AC RP (Aplikacja Centralna Rynku Pracy) - usługi AC RP dostępne są dla obszarów: Pomoc Społeczna (PS), Fundusz Alimentacyjny (FA), Świadczenia Rodzinne (SR).
Centalna Aplikacja Statystyczna (CAS)
Uprzejmie informujemy, że Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej podpisało z firmą SYGNITY S.A. umowę dotyczącą Centralnej Aplikacji Statystycznej (CAS) w zakresie:
1) rozwoju,
2) administrowania oraz usuwania awarii i błędów,
3) wsparcia użytkowników.
Kontakt jest możliwy poprzez:
strony www (portal obsługi Hot-line): https://www.hd.sygnity.pl/
pocztę elektroniczną: hd.cas@sygnity.pl
telefon: (81) 749 55 65 (w godzinach 8.00 - 16.00)
faks: (81) 749 55 04
Do pobrania formulerze zgłoszeniowe: formularz zgłoszenia błędu formularz zgłoszenia awarii
Teminale mobilne (CSIZS) (zgodnie z warunkami umowy Terminale Mobilne objęte są 48 miesięczną gwarancją czyli do 12 września 2017 r.)
Serwis sprzętu zapewnia firma NIVER Sp. z o.o. Sp.k.
Telefon do serwisu: 42 630 65 69
Fax: 42 630 65 61
Mail: serwis@niver.pl
Karta Dużej Rodziny (KDR)
W dniu 3 czerwca 2019 roku została podpisana z firmą Softiq umowa na świadczenie usług administrowania, rozwoju oraz wsparcia użytkowników w zakresie SI KDR. Umowę podpisano na 48 miesięcy .
panel zgłoszeń: https://chd.softiq.pl/
e-mail: kdr@hd.softiq.pl
tel: 32 723 26 72
fax: 32 32 31 355
W celu utworzenia konta na panelu zgłoszeń należy przesłać wiadomość na adres e-mail: tech.chd@hd.softiq.pl , a w wiadomości zamieścić następujące dane:
- Imię
- Nazwisko
- Jednostka
- Numer telefonu
- Adres e-mail, który zostanie przypisany do konta i będą na niego przesłane dane do logowania."
Rejestr Żłobków (RZ) klubów dziecięcych oraz dziennych opiekunów
strona www: https://hd.softiq.pl
adres e-mail: rz@hd.softiq.pl
telefon: (32) 72 32 707
faks: (32) 32 31 355
Procedura wsparcia użytkowników oprogramowania
Dodatkowe informacje z Departamentu Informatyki MRPiPS
Rejestr Jednostek Pomocy Społecznej (RJPS)
Uprzejmie informujemy, że Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej podpisało w dniu 1 sierpnia 2019 r. z firmą SYGNITY S.A. 3-letnią umowę na utrzymanie i rozwój Rejestru Jednostek Pomocy Społecznej (RJPS):
Pomoc: www.hd.sygnity.pl
E-mail: hd.rjps@sygnity.pl
tel.: 81 749-55-67